tisdag 18 juni 2013

Galopphäst

Moller och jag var ute i skogen. Moller lekte galoppör, utan sin mattes medgivande -.-'

Jag red en sväng ensam som Moller aldrig gått innan, en fin runda med långa galoppsträckor. Dom första galopperna gick bra, sen skulle vi galoppera uppför en lång backe och sen fortsätta framåt i galopp. När vi kom till toppen av backen låg det hösilageplats där (jettefarligt!) så han brallade lite och ökade galoppen. Men jag tyckte det kändes lugnt, ända tills det började gå nedför och jag skulle sakta av. Då ville Moller INTE stanna! Han bara körde upp huvudet och fortsatte springa (skulle haft martingalen på honom), men när jag tog tag i en tygel och drog till så stannade han.

Sen skrittade vi en stund och sen fattade jag galopp igen. Han försökte dra iväg i fattningen så då röt jag till på honom och gjorde en tvärnit, sen fattade jag igen och då var det lugnt! Sen travade han jättefint på hemvägen! Väl hemma i stallet var han lugn och verkade vara väldigt nöjd med sig själv ;P

Syrran red DiNozzo och jag fotade. Han var FIN! Duktig herr Röd och duktig syster!










1 kommentar: