torsdag 9 juni 2011

En lång men rolig dag!

Igår var det en lång men rolig dag! var inne i stan för ett rutinmässigt läkarbesök. Fick reda på att jag gått upp två kilo, väldigt bra tycker jag! dom tog också lite blodprover som jag hoppas inte visar något konstigt!
Sen blev det en liten runda på stan. Givetvis kan varken jag eller mamma hålla oss borta från Charlies häst & hund... Skulle egentligen bara gå in och kolla om dom kunde lesta ut ett par ridstövlar (vilket dom inte kunde -.-) men blev i alla fall Pikeur strumpor och mamma köpte även en Gersemi ridtröja. Och jag får inte glömma att jag införskaffade ett par söta sommarskor från scorett^^

Sen var det dags att åka till tenhults naturbruksgymnasium för EVK. Det blev klart att jag ska få gå kvar i min klass, även fast jag missat ett helt år, så ska i stället tenta av dom kurserna jag missat efter studenten, så känner mig lite hoppfull inför framtiden!

Efter tenhult var det dags att åka upp till stallet och ta hand om de små hästarna! Dressyrpass på utebanan stod det på schemat idag för mig och Racke. Första riktiga ridpasset för mig på ett helt år och Racke har bara gått och mumsat gräs i sju veckor.
Så han ville bara gå och spänna emot och var väldigt hård i munnen. Men vi kämpade på och jag försökte att bara få honom att gå i lågform och få honom att spänna av. Red lätt och stod upp i fältsits eftersom jag inte är tillräckligt stark för att sitta ner i trav och galopp än, men det komme nog tillbaks snart! I slutet lossnade han lite i alla fall och kunde bära sig själv en litenliten stund ^^ Man får väl vara nöjd med det lilla nu i början!

               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar