torsdag 23 februari 2012

Dressyr i skolan

Rolig Onsdags förmiddag med ridning av en ponny och en häst ;) Vi skulle jobba som ryttare idag på Ridersberg och hade våra egna hästskötare, lyxigt ;)

 Fick börja med att rida lilla ponnyn Bossman. Kan inte direkt säga att han gick i någon fin form men det var inte mitt mål. Ville att han skulle vara framåt (lite svårt på honom) och lyhörd. Första gången jag red honom och tyckte faktiskt han var duktig ;) Galopperade på ordentligt och lyssnade på fattningarna :P


Bossman!
Sen red jag Castillo. Han var inte så fin i början. Lite ryckig, stark och trippig, men efter att han fått dra några varv i galopp så var både han och jag mer avslappnade ;) Var riktigt nöjd med både honom och mig! Fick höra att han såg väldigt trevlig ut, rund och fin i formen och lätt på steget :P
Castillo!

1 kommentar: