tisdag 2 augusti 2011

Lektion!

Idag var det dags för lektion för första gången på över ett år! Red för Åsa på Racke. Red små åttvolter och små "serpentiner ". Tränade på att hela tiden ha med yttersidan och att hålla in bogen i vänster varvet och på att jag skulle sitta mitt över Racke hela tiden. Racke var väldigt stretig i början och jag var ganska ofokuserad så i början gick det inte speciellt bra. Men sen gick det bättre och bättre och galopp serpentinerna, avsaktningarna och igångsättningarna mellan galopp och skritt gick super! men fick hela tiden tänka på att trycka ner mig i sadeln och att mina höfter skulle vara fram mot hans skulderblad och att rida med i varje steg.
små "serpentiner" på fyrkanten
liten åttvolt som vi tränade övergångar och yttersida  på

Söta Racke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar