tisdag 5 juni 2012

Kommunikation är svårt!

Gold och Molle verkar tycka det är riktigt bra att gå på gräs. Molle har normal puls men lite varm i sina hovar, kanske är normalt för honom ;) Red ett ordentligt pass på honom i ridhuset eftersom vädret är så tråkigt. Han var väldigt duktig! Tränar på vårt samspel eftersom han är ovan vid mina signaler och jag har inte riktigt klurat ut honom än. Som ibland ber jag honom om en galoppfattning och då tror han att det är dags att öka i traven x) Ja kommunikation är en knepig grej så det kommer nog ta ett tag innan jag och Molle blir lika samspelta som jag och Racke är, har ju haft Racke i  fem år! Men med mycket träning och tid kommer jag och Molle förstå varandra precis ;P

hans sår läker fint men tror att det sträckte lite i det idag när jag red så länge. Så imorgon blir det en promenad i skogen om vädret tillåter! Får se om vi stöter på några älgar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar