fredag 8 juni 2012

Träning för mamma :O

Vilken duktig häst jag har skaffat, och vilken duktig mamma jag har! Tränade igår på Möller i ridhuset och mamma fick äran att agera tränare!

Riktig bra att ha någon på marken som påpekar alla små fel man gör som man egentligen vet att man egentligen inte ska göra ;P Blev mycket "släp inte på yttertygeln" "sänk händerna" "tänk på takten" "tempo tempo!". Skritten var riktigt fin! Traven funkade också riktigt bra efter ett tag och han fick mer gung i steget efter att vi tränat på tempo växlingar. Höger galoppen gick helt okej men vänster galoppen behöver vi jobba på!
Så var väldigt stolt över min lilla häst!
 Vi var också duktiga i Onsdags och red en sväng utomhus ;)
Behöver ta lite nya bilder på min lilla fina ;)

Är inte bara jag och Möller som vart duktiga! Nu när Gold inte får ridas så har hon fått äran att rida Golds fina son Don Juan, även kallad ponnyn x)

Don Juan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar