lördag 7 juli 2012

Hjälm?


Behöver verkligen en ny hjälm att ha hemma! just nu har jag en urblekt gammal sammetshjälm, inte det snyggaste direkt! Har kollat på hjälm länge men tycker jag ser ut som en mupp i alla hjälmar så har inte köpt någon x)

Men har funderat på dom här två hjälmarna! Först den svarta hjälmen från HV-polo som jag verkligen tycker om både till utseende och passform. Men kostar ca 2400kr så den är ju inte direkt billig.
Den andra hjälmen är Lamicell elite som också är väldigt bekväm men inte riktigt lika snygg dock så kostar den "bara" ca 1500kr så lite skillnad i pris.
Så vet inte vilken jag ska välja! vet bara att jag verkligen är i behov av en ny hjälm, kanske hittar jag nåt i Falsterbo?

2 kommentarer:

  1. Du som vill tävla dressyr ska ju ha en klassisk sammetshjälm, de nya modernare hjälmarna får ju vem som helst att se ut som en mupp i ju! Sen är dom moderna hjälmarna mer åt hoppsidan (tycker jag) Men jag gillar ju det klassiska strama hållet ;)
    Kan tipsa om Catagos sammetshjälm med strass på, har en sån och den är snygg till både dressyr och hopp. Tror den kostade 800 när jag köpte den.

    Men har du valt av de två du visar ska du välja HV hjälmen! :)

    SvaraRadera
  2. Är lite trött på sammetshjälmarna tycker dom blir ganska ofräscha snabbt ;) Funderade på en John whitaker sammetshjälm men känns som om dom är på väg ut och som dom här mer lättvikts hjälmarna kommer mer och mer på dressyrbanorna. (Kolla bara på Minnas hjälm)

    Har en variant av den catago hjälmen som jag har i skolan, men dom är ju också ganska mycket hopp ;P

    SvaraRadera