söndag 1 juli 2012

Underbara häst!

Igår hade jag och Möller vår första träning för Åsa! Mår fortfarande ganska dåligt men började med att bara visa honom i alla gångarter för Åsa och sen så satt hon själv upp på Möller för att kolla vad den lilla killen går för.
Väldigt kul att se honom gå med någon annan och blev väldigt förvånad över att han bar upp en så pass mycket längre ryttare än mig så fint som han gjorde :P

Så fin!
Åsa satte ganska mycket press på honom och krävde att han verkligen skulle vinkla in bakbenen under sig i igångsättningarna. Det gjorde hon genom att stopa upp innan igångsättningen och driva, driva och driva så att han verkligen trampade igång! Kämpigt, men han sköte sig super! Eftersom han är lite låst i sina bogar också så körde hon mycket "gymnastikövningar" alltså runda och flyta å flyta åt lite alla möjliga håll ;)


Mina fina svarta :>

Sen fick jag sätta mig upp igen och fortsätta i samma bannor! Men så fin han blev! Förutom att han sprang ut från ridhuset en gång xP (alla dörrar stod öppna ) så sköte han sig verkligen exemplariskt. Känns verkligen att den här lilla killen har mycket i sig, och med mycket jobb och slit så kommer han bli så bra!

Så här fina var vi i gult och vitt :P (måste skaffa ny hjälm!)
Åsa var också nöjd med både mig och hästen. Hon tyckte att Möller hade en väldigt fin mun, samarbetsvilja och framåtbjudning. Han har ett bra grund i sin gång men vi måste jobba på att få honom att vänta lite och sätta under sig mer så han får mer häng och lyft i sitt steg.



3 kommentarer:

  1. Riktigt snygga blev ni ;)

    Vad kul att allt låter så posetivt för er! Kommer vara kul och se er ute på banorna sedan :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja det går framåt men dröjer nog lite till innan vi är redo för banorna ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jo det förstårs.
      Men Lycka till på vägen ;)

      Radera