onsdag 8 augusti 2012

....

Jag och min lilla häst fortsätter att kämpa på med varierande mot-och framgångar! I Fredags så hade jag ett riktigt jobbigt pass med honom då han tyckte att jag var jättejobbig!

Vi började med att rida en uppvärmningsrunda själva i skogen och sen fortsatte vi rida på banan. Han tyckte det räckte med att ha gått i skogen och tycket inte alls det var kul när han var tvungen att öva på att trampa igång i traven x) Men han var duktig så jag längde tyglarna lite och skulle bara trava av honom. Och då såg han sin chans och stack mot utgången jag släppte ju inte på innertygeln och försökte styra tillbaka honom vilket gjorde att han sprang på snedden i både galopp och trav ända ner till utgången, och så gjorde han ett tiotal gånger -.-

Så istället för att göra något så enkelt som att trava av i 5minuter så fick jag slåss med honom i 20minuter, mycket jobbigare för både honom och mig!

Gick inte att få honom att sluta med hjälp av spöt, för daskade man till honom lite med det så flög han iväg och hoppade över dressyrstaketet, så ja vi hamlade i buskagen x-antal gånger! Gjorde istället så att jag ryggade bort honom från utgången och började om. Så tillslut så gav han med sig och då kunde jag hoppa av och ge honom godis ;) Väldigt svettig häst och väldigt svettig jag var det som gick upp till stallet sen! och det var bara Möller som fick en dusch direkt efter ;P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar