onsdag 8 augusti 2012

Duktiga!

Sliten efter helgens festande och andra roligheter i Göteborg så lyckades jag ändå ta mig upp till stallet igår!
Kämpade med mig själv och att inte släpa på yttersidan. Jag gör samma fel som många ryttare gör, släpper lite på ytter när hästen stretar emot. Det är ju väldigt lätt att bara rida i sin och hästens bekvämlighetszon, som känns ganska bra och ser helt okej ut men som man inte kommer vidare med.

Så det såg inte så fint ut emellanåt eftersom mister M tyckte det var jobbigt, men det ska inte alltid se fint ut ibland får man ta lite strider och kämpa sig igenom det jobbiga och förhoppningsvis blir resultatet tillslut bra!

Så fäste blicken framåt och försökte bara rida igenom dom jobbiga bitarna genom att driva och fortsätta vara fokuserad och ändå mjuk. Och en del steg blev väldigt fina! så klapp på axeln till både mig och Mister M!

2 kommentarer:

  1. Ni är så otroligt fina tillsammans!
    Ni kommer gå riktigt långt :D

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :P hehe får väl se det ;)

    SvaraRadera