söndag 26 augusti 2012

Duktiga hästar!

Idag var jag med Gabbi och hjälpte henne och Zandor när dom tävlade! Riktigt fina var dom och norpade åt sig en tredje placering i La:3, duktiga! Var inte lite sugen man blev när man såg alla tävlingsekipage! Snart är det dags för mig och Mister:M att ge oss ut vi måste bara hitta en lämplig tävling först ;)

Träffade också några gamla tävlings kamrater, då får man ju ännu större lust att tävla!


Nu i veckan blir det träning för Åsa får se vad för roligt vi ska träna på då ;P Åsa kollade lite på oss senast jag red i ridhuset och hon tyckte att han såg rundare och mer reglerbar ut och att han hade fått bättre rörelse i bakbenen!  


Lite annat som hänt under veckan är bla tömkörrning och longering av Gold! Än så länge är hon fräsch, får se vad dom säger på kliniken sen...
Tror hon är det vackraste halvblodet som finns!


 Har också vart och hälsat på min fina prins <3 Pratar givetvis om Racke! Han verkade så nöjd och belåten när han stod där i hagen tillsammans med sin söta flickvän Dancer som är lika prickig som han ;P Fick höra att han sköter sig väldigt bra och är duktig ute skogen ;) Rejält bortskämd med grejer blir han också! Det gillar vi, han är ju en liten barbie häst som man får klä upp! ;D

Har du nått godis i fickorna eller?

Racke med sin söta flickvän

Jag och min fina prins!

Måste ju showa lite också! är man en stjärna så är man ;)

Söta!



4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder det blev! Och framförallt på Dancer som är så svårflörtad att vara med på bild! Hon ser ju alltid ut som en åsna på 99 av 100 bilder =P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart det blev med så fina hästar ;P jag vet hur det är med svårflörtade hästar som gärna ser ut att sova på varje bild man tar x)

      Radera
  2. Oj vilket sött par,Racke med flickvän!Där kan man snacka matchmaking:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bättre kan det inte bli! Dom verkar stormtrivas tillsammans ;D

      Radera