söndag 18 september 2011

Jag och mamma red varsin lektion för Åsa på våra fina men väldigt olika hästar^^ Började med att göra iordning min vita häst som idag var mer gul än vit^^
 Men med lite torr schampo gick det till och med att få dom fläckiga hasorna någorlunda rena! Idag när det var träning blev både Gold och Racke lindade med lindor som matchade schabraken. Mamma och Gold var så fina i sin beigea och bruna outfit, och jag och Racke försökte vara lika fina i våran vinröda och guld/beiga outfit ;)

Rackes utrustning: Träns med bling och sprenger bett. Jacson Santa Cruz dressyr sadel.
Schabrak: Derby sport-horse collection vinrött. lindor: equiline vinröda.

Min utrustning: krämfärgad Pikeur polo, V-ringad cerise gersemi tröja,beiga coperfield ridbyxor 
Rackes outfit ;)

 Schabrak: Derby sport horse collection vinrött med guld kant
Lindor: equiline vinröda

Sen var det dags att börja rida. Tränade på formen att hela tiden håla honom mjuk och rund. Gjorde lite olika rörelser och så fort han spände till och gick emot tygeln fick jag göra en sex-meters volt och lossa honom tills han gav efter igen. Är väldigt nöjd med lektionen och med Racke ;) 


Golds outfit: kräm färgat jacson schabrak med silvrig och brun kant, Krämfärgade lindor från hööks, Kiffer dressyrsadel, träns Artemis från hööks med smalt bling.

mammas outfit:krämfärgad Pikeur polo, brun pikeur väst, beiga cavallo ridbyxor, cavallo stövlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar