måndag 26 september 2011

riddersberg och mina hästar

Började dagen med att vara i skolstallet och göra i ordning Shakespeare inför longerings lektion! Lektionen gick bra. han var lite ouppmärksam i början men i slutet blev han riktigt fin. Alltid kul när man märker skillnad från början till slut,eller hur?



Hade också en väldigt rolig sitsträning! Fick börja med att massera nacken och sedan sitta upp på hästen och rida. Sedan sitta av igen och stretcha bröstmusklerna och ryggmusklerna sen rida igen och känna skillnaden, sen sitta av igen och stretcha lite annat och sen rida igen också gjorde vi så några gånger ända tills vi gått igenom hela kroppen. Vi bytte häst mellan varje gång, gick bra att rida dom flesta förutom Indus som var lite konstig och bara blev sämre ju längre in i lektionen vi kom :/ kanske hade han ont någonstans, vem vet?
Mysiga Rocky som jag tycker passar perfekt som skolhäst då han kan det mesta och är supersnäll!

Indus vunnit upp till 130 hoppningar och är också väldigt snäll men lite känslig

Tango, en utav mina favoriter. Väldigt smidig och rolig att rida!
När jag kom hem var det bara att slänga i sig lite mat och sen dra upp till mina egna små änglar. Ettan stod först på tur idag. Hon var lite stretig så fokuserade mest på att rida framåt, och tränade på att minska och öka i både trav och galopp. Gick förvånansvärt bra :) Sen Tog jag och Racke en härlig tur i skogen han jobbade på bra i låg form nästan hela tiden ;)

1 kommentar:

  1. Du är så duktig. Jag ser ju när du rider våra här hemma och jag är imponerad över ditt mod och att du orkar så mycket nu är fantastiskt. Psst...idag får du vara ledig däremot.

    SvaraRadera