lördag 24 september 2011

Lektion med Rack

Idag stod det lektions ridning på schemat för mig och mamma. Racke och jag var först ut... han kändes ganska bra och jag bad om att få jobba med form och rundning speciellt i galoppen. Började med att göra lite öppnor och slutor på volten i både trav och skritt. Det gick ganska bra galoppen var lite värre. Red på volten i galopp och växlade mellan öppna och sluta, Racke var väldigt stretig och var ganska fräck som försökte springa ifrån arbetet och när det blev för jobbigt så bröt han av...

Sen när han gav efter på volten så fick jag göra öppnor på fyrkanten och när han spände emot la jag en 6-meters volt, övade också på att fatta galopp i öpnna. Fick ett litet missöde en gång, Racke bröt av och jag gick in på en volt för att fatta ny galopp, mamma var på samma volt och precis när jag svängde in på volten så gjorde mamma och Gold halt, vilket slutade med att jag red rakt in i Gold och racke väjade men jag knäade Gold på skinkan xP som tur var så brydde hon sig inte^^  Var nöjd med skritt och travarbetet men galoppen var inte bra eftersom han var så stretig så fort han skulle sätta under sig lite.

Grått Eskadron schabrak med Ljusblå kant, Tyvärr blev färgerna lite konstiga på bild

Eskadron lindor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar