lördag 20 oktober 2012

Cavaletti och tömkörning

I Torsdags så tog jag och Moller en promenad i skogen. Blev väldigt jobbigt för mig eftersom Moller traskade på som en tok x) Men det var härligt, inget regn konstigt nog ;)

Igår så blev det lite cavalettibommar! Vi gjorde den övningen som ni ser på min helt fantastiska ritning x)


Rid över bommarna i trav sen halt. Fram sen direkt och rid ända fram till kortsidan, lägg en tio meters volt i hörnet. Var noga med rundningen och yttersidorna. Fram några steg sen flytta i skänkelvikning några steg in från spåret, rakrikta och flytta ut igen.
Kontrollera bjudning och rid några steg framåt! Ta tillbaka och rid rakt över bommarna.

Tycker det är en väldigt bra lydighetsövning ;) jag bytte mellan att rida lätt och sitta ner över bommarna. Bytte också varv, i det andra varvet blir det lite svårare eftersom det blir lite snävare svängar.

Men tycker Moller fixade det fint! han var lite spänd i början men slappnade av ganska snabbt!



Tömkörde DN igår också! Gjorde inte så mycket utan kände mest på honom för att se hur han reagerar på olika saker och om han lyssnar bra osv. Lite spänd första varven och ville inte skritta. Men när han travat runt lite så lyssnade han bra sen ;P


Idag rider mamma lektion på DiNozzo och jag rider lektion på Moller för Åsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar