tisdag 9 oktober 2012

Underbara hästar!

Just nu känns allt så bra med hästarna! Moller har vart jätteduktig det senaste. Vi hade några tråkiga dagar då han kändes stel och tråkig, men det berodde son på att jag suttit och "mes" ridit honom. Moller får man vara lite tuffare på än på Racke, så får vänja mig vid att vara lite mer tydlig!

Men nu när jag har skärpt till mig lite så har han gått väldigt bra! I Måndags så var lilla Veritas i ridhuset, han är bara 2,5år ;) och det var första gången han hade på sig sadel så han hoppade omkring och snorkade! Det tyckte Moller var väldigt spännande, så han spände upp sig och blev så fin och elastisk!
Vi har också övat på att rida själva ute. Vi rider mest i en av sommarhagarna (går ju inte att vara ute i skogarna pga alla skjutgalna jägare) det går bra men han blir väldigt busig i högergaloppen!


Det kommer också en överraskning på Lördag om allt går som det ska! Då kommer förhoppningsvis vår nya lilla häst hem!
Den här fina fux killen blir det!

Jag och "lilla" DiNozzo ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar