tisdag 23 oktober 2012

Duktiga hästar!



Hästarna sköter sig fint! Dom har båda gått dressyrlektioner och vart ute i skogen. Duktiga killar!

Moller var som vanlig lite fånig i skogen och skuttade runt lite ;) Var ett par jätte läskiga orangea trafikkoner som han tyckte var jätte läskiga! "det är nog bäst vi backar och ställer oss här nere i diket matte!"
Men den röda herren var så modig och vågade gå förbi :P Så Moller gick tryckt tätt intill honom så då vågade han också gå förbi ^^

Idag blev det dressyr för båda två ;) Moller var duktig, kom upp i formen väldigt fint och var lätt att reglera!
Mamma började att rida DiNozzo. Är lite svårt att att få runt en så stor häst i ridhuset när en annan häst tömkörs, två stycken till som rider och det ligger massa bommar mitt i ridhuset och tar upp all plats ;) Så mamma fick kämpa lite men dom var duktiga!

Jag hoppade sen upp på honom och red en stund. Han var duktig men lite ofokuserad ;) Åsa kollade lite på oss och hjälpte mig med galoppfattningar från skritt. Han tyckte det blev lite jobbigt när han skulle samla sig lite mer innan han fick fatta galopp, så då blev han lite frustrerad och hoppade lite jämfota. Men till slut så gick det bra och då galopperade han på så fint ;P


Har vart hemma från skolan idag och igår, har inte mått så bra. Hoppas det bara är en vanlig förkylning, men ska in och kolla så att mina mediciner fungerar som dom ska och att mitt immunförsvar inte är allt för dåligt!  
Men tyckte jag var bättre nu på eftermiddagen så trodde jag skulle kunna rida... Inte så smart -.-' mår givetvis sämre nu och har fått feber.

1 kommentar: