tisdag 1 oktober 2013

Nu är jag här igen!

Duktig Moller! Han har fått ett riktigt sug i steget och jag kan rida på riktigt ordentligt nu och han sträcker ut utan att bli springig, vilket han kunde bli innan när man pressade på honom. Galoppen har blivit rundare och luftigare och jag får rida i riktigt ordentligt (känns i magmusklerna), och det går jättebra att rida i den galoppen så länge jag rider rakt fram eller på lite större volter. Men när jag ska gå in i lite mer samlande rörelser så blir han gärna lite kort i steget igen, vill ju att han ska växa uppåt istället för att dra ihop sig! Någon som har några tips?

Men riktigt duktig är han och jag njuter varje sekund jag sitter på hans rygg. Tycker dock han vart lite slö det senaste Kan bero på pälssättning eller kanske för att han gått väldigt hårt halva Augusti och hela September och gått framåt en hel del. Dom kan ju bli lite trötta om dom är i en ny inlärningsfas. Så nu får han ta det lite lugnt denna veckan. Skogen idag och imorgon, på torsdag får vi se vad vi gör och sen ska han vila fredag, lördag söndag :)

Min duktiga och VÄLDIGT snygga kille!

Idag vart det då skogen! Han fick galoppera nästan hela rundan vilket var väldigt uppskattat ;) Hoppade några stockar i skogen vilket gick bra nästan alla gånger. Kom fel en gång då jag kom lite nära och han tog ett JÄTTEsprång över. Eftersom jag red i dressyrsadel så är det lite svårt att hålla balansen, och att man får bakvalvet i ryggen hjälper inte! Men jag höll mig kvar, låg på hans hals så det är ju tur att han inte är en sån som bockar efter hinder! ;)

Måste skriva lite om mister röd också! DiNozzo har verkligen utvecklats under sommaren. Han har blivit mycket starkare och är så härlig att rida nu! Mycket mer bärig och så mycket gung i steget. En helt fantastisk häst är han! 

Klicka för större bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar