måndag 14 oktober 2013

Tävling

Igår var jag och Moller ute och tävlade, första gången sen i våras! Var klubben som jag rider för som anordnade ett KM (har dock aldrig varit där innan). Hade en jättetrevlig dag med måååååånga fina hästar och duktiga ryttare. klasserna var LC och LB. Han kändes fin på framridningen men var lite busig och små bockade lite i galoppen, tror han var lite överladdad ;) Han började också första klassen med att lägga en capriol rakt över medellinjen! Men annars kändes det bra och han var ännu finare i LB. Vi lyckades i alla fall skarpa ihop nästan 70% i båda klasserna.

Så jag är jättenöjd med Moller, fanns lite så saker som jag kunde gjort bättre men annars var det en perfekt dag! Sen måste jag ju bara säga att han är underbar att ha med sig, verkar som han tycker det är väldigt kul att vara ute och fara ;) Vi avslutade med att galoppera och trava iväg en sväng i skogen! Underbart <3


Tryck för större bilder
Tog ett litet dressyrpass på prinsen på kvällen sen med. Han kändes väldigt mjuk, flyttade sig lätt och hade mycket gung i steget redan från början (mamma hade ju ridit fram honom), tyckte dock han var liiite nonchalant när jag bad honom gå framåt. så fick gå på honom ganska rejält i början så då blev han lite mer alert.

Redan igenom Lb:1 på honom. Vilket han gjorde galant, dock känns en kort bana lite liten! ;) Blev lite sur på honom när han höll på att fjanta för ett dressyrstaketen som stod nere i hörnet. Dom var inte läskiga dagen innan då dom stod uppställda sida vid sida, men nu när dom stod bakom varandra var dom livsfarliga!!


Finaste DiNozzo!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att det går så bra för er ;) Vilken klubb är det du/ni tävlar för?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så roligt att vara ute! Tidaholm ;)

      Radera