tisdag 4 december 2012

Nu är jag här igen!

Har vart lite frånvarande här på bloggen det senaste. Har/har haft körtelfeber så har inte haft så mycket roligt att skriva om. Får fortfarande inte rida och har väldigt ont i bröstet och under revbenen pga svullna organ som man kan få av körtelfeber.

Men jag känner mig lite piggare, eller jag står på benen i alla fall ;P Annica har ridit Moller nu när jag har vart sjuk. Det är jag väldigt tacksam för! Tror inte lilla Mollis hade klarat av att bara stå.

Eftersom jag inte får rida än så blir det mycket longering av hästarna. Moller tycker longering är lite konstigt och växlar mellan att flyga iväg som en galning, och stanna och kolla på mig som ett frågetecken ;) Men han börjar vänja sig och blir duktigare och duktigare.
Min fina!

DiNozzo är helt exemplarisk att longera. Han lunkar på så fint och gör precis det man ber honom om, duktig häst ;P

Mamma och han fortsätter att träna och utvecklas. Tycker dom ser finare ut för varje gång jag ser dom!



Mamma och DiNozzo

4 kommentarer:

  1. Härligt att du är på benen igen :) Ta inte ut dig för mycket bara så du blir frisk! Kom upp snart och hälsa på :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är skönt att vara lite piggare!Ska försöka men det är svårt, speciellt när man är i stallet ;P
    Det ska jag göra! Vi måste ta en tur på Racke och Dancer i snön!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att det är svårt :) Klart vi ska ta en tur, jobbar tyvärr i helgen men helgen därpå? :)

      Radera
  3. Jag får fortfarande inte rida så det är lugnt ;P Men förhoppningsvis har min lever gått ner till normal storlek nästa vecka!

    SvaraRadera