torsdag 4 april 2013

Äventyr och bus!


 Igår så var jag och Moller ut på äventyr! Vi åkte iväg och miljötränade i Mullsjö 4hs ridhus. Han skötte sig superduper! han gick på sidan av lämen två gånger när vi skulle lasta på och åka iväg, men det berodde nog på att jag stressade lite och var lite otajmad. Men väl där så gick allt bra. Han kollade sig lite runt och hade lite svårt att stå still men var annars lugn. Red en stund i ridhuset och det var inga konstigheter. Sen var det inga problem att lasta på åka hem :)

Lyckad dag!
Jag, Moller och mamma!


Så här fina var vi! Bara det att jag inte kan sitta ner i traven med min Santa Cruz sadel... Den är lite för bred för mig så jag kommer verkligen inte ner. Jag måste verkligen sitta och klämma ner mig för att inte studsa, inte behagligt! Också åker den bak på Moller. Hoppas min Albion sadel kommer snart! Dock så kanske den inte hinner komma innan jag ska tävla. Eller den kanske hinner komma men jag får bara rida rakt fram första veckan som jag har den x) (den ska forma sig efter hästen innan man börjar jobba i den)
Men jag får låna två av Åsas sadlar i alla fall. Dom ligger lite bättre och jag kan sitta ner i dom ;)




Idag så var det löshoppning som stod på schemat. Gud vad roligt dom tyckte det var! Först ut var DiNozzo. Han var riktigt pigg och drog runt i full galopp! Fint hoppade han också, riktigt kvick i benen och taxerade bra. Så bra hoppade han verkligen inte i höstas, tror nog han blivit lite starkare ;)

Sen var det Mollers tur. Han lekte galoppör (man har väl fullblod i sig) och körde i 190 runt hela banan. Några karatesparkar rakt upp i luften blev det visst också ;) Men han hoppar riktigt bra och tvekar aldrig, kvickheten kan man verkligen inte klaga på x) Sen att han kommer i korsgalopp och lite så innan hindren det är inte så viktigt tycker han ;P


Mamma och Nozzo igår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar