söndag 14 april 2013

Första tävlingen avklarad!

Idag har jag och Moller varit ute på vår första tävling! Kan säga att det var en väldigt taggad häst som klev ut ur transporten, tävla är ju kul! Blev lite lång framridning (lite över en timme) så trodde han skulle vara trött när jag kom in på banan. Men icke sa nicke, han blev bara supertaggad och la i en högre växel. Jag som är van vid att hästar blir sega när dom kommer in på banan blev lite chockad över hur speedad han blev! Vi som bara har tränat på att rida på framåt i uppvisningstempo hemma ;) Nu blev det mest bara att hålla i sig så jag inte skulle flyga ur sadeln ;P Men gud vad bra det kommer bli när jag lär mig att fånga upp hans fina energi och vågar ta lite mer halvhalter! Är så stolt över min lilla häst och min egen insats. Finns ingen tvekan om att vi var det gladaste ekipaget på tävlingsplatsen i alla fall, ett godkänt resultat blev det också!

Domaren skrev också att hon tyckte att Moller var en mycket söt och energisk liten häst med fin gång, som dock kan behöva komma tillbaka lite mer ;P Vilken rolig dag vi har haft!



Världens sötaste häst!

8 kommentarer:

  1. Åh gud va kul!
    Härligt att det gick så bra :)
    Grattis! :DD (om man brukar säga så^^)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så himla roligt!
      Tack så mycket :D

      Radera
  2. Ni var så duktiga och fina båda två. Sen tycker jag att resten av teamet skötte sig ganska bra också;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ni var också duktiga ;P Inte illa att få ha med sig ett så bra team!

      Radera
  3. Åh vad kul, Grattis att det gick så bra på första tävlingen! :)

    SvaraRadera
  4. Ser lugnt och sansat ut iallafall;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det var racerfart genom hela programet x) Men hellre det än att som blir sega ;)

      Radera