lördag 13 april 2013

första praktikveckan!

Första praktik veckan har gått väldigt bra! Jag trivs verkligen superbra! Stallarbetet är helt okej och väldigt smidigt, att dom har gödselband, sopmaskin och en maskin som lastar kärrorna med hö underlättar ;)
Har också börjat sätta igång lite konvalescenter tillsammans med Amanda ,Umbra, Lafayette och Troja, Troja är mitt lilla projekt under dom här veckorna :P

Har också fått prova att rida Leonardo och Amandas Verdi, det tackar jag för! Verdi var väldigt lik Dancer. Så det är ett bra omdöme ;P
Leonardo trodde jag skulle vara ganska enkel att rida, och ja han krökte på nacken ganska enkelt men mycket mer än så var det inte ;) Tyckte inte alls det gick bra till en början men efter lite slit och coaching från Amanda kunde vi göra tvära skänkelvikningar och galoppombyten, och han sviktade tillslut av ganska fint i traven! Svettig häst och svettig ryttare ;P
Troja på bild http://tunarp.wordpress.com/page/6/#jp-carousel-2018)
Mollis har också varit en duktig häst! Har gått ganska bra att rida denna veckan, tycker att jag varit ganska duktig ;P Nä men däremot känner jag att det är väldigt bra för mig att rida lite andra hästar på dagarna. De hjälper faktiskt när man rider sin egen häst. Igår fick vi lite miljöträning när vi red. Han typ rida i en kvart och sen började mina stallkamrater bygga fram en löshoppningsbana medans jag red.

Tillslut var vi helt inhägnade och var tvungna att ta oss över bommarna för att komma någonstans ;) Fast Moller brydde sig inte speciellt mycket om alla konstiga saker som togs fram. Duktig häst!

Idag trimmade vi lite och Å kollade lite på oss och gav lite tips och råd. Mamma red lektion på DiNozzo. Riktigt fina såg dom ut när dom kom och susade förbi oss i luftig trav och emellanåt lite fin galopp ;)


1 kommentar:

  1. Haha vänta du tills gödselbandet hakar ur, det är inte roligt! ;)
    Vad kul att du trivs, verkar vara helt annorlunda från när jag jobbade där ett lov, hur länge ska du vara där? Lafayette var en av mina favoriter, likaså Moletow och Gazette, finns dom två kvar? :)

    SvaraRadera