fredag 19 april 2013

Sjuk...

Lite sjuk (feber och ont i halsen) så blev ingen praktik idag och ingen ridning på Moller eller DiNozzo. Men får se om jag åker upp lite senare så kan hästarna få vara med och löshoppa.
Både DiNozzos och Mollers sadel har kommit nu! Mollers sadel får jag bara skritta rakt fram i dom närmsta dagarna (så stoppningen ska lägga sig rätt).
Vi hittade en supersnygg begagnad Amerigo DJ till DiNozzo (den ser sprillans ny ut!). Mörkbrun med snygga dekorationssömmar i pineroloskinn. Om någon har några tips på snygga träns i mörkbrunt med vitfodring så tipsa gärna ;P


Den här praktik veckan har i alla fall gått väldigt bra! Har ridit Troja och hon har varit en duktig häst ;) Tränade på att hon skulle flytta sig för skänkeln igår. Det var lite jobbigt och det blev lite små protester. Men i slutet så flyttade hon sig riktigt bra! Duktig Trojsing! Lite tråkigt att det inte blev något Tunarp idag, hade planerat lite galopp för Troja idag!

Var också ute på en fartfylld skogstur tillsammans med Sarah på Klarinett och jag hade en liten ponny vid namn Teddy. Var två väldigt pigga hästar, hade lite lätt dödsångest emellanåt x) Men ridvägarna kan man verkligen inte klaga på! Får väl se om jag vågar mig ut någon mer gång ;P 

Teddy! Bildkälla: http://tunarp.wordpress.com/page/8/

1 kommentar:

  1. hahah jag hoppas inte jag skrämde dig allt för mycket! Hoppas du blir frisk och kommer till tunarp snart! :D

    SvaraRadera