onsdag 26 december 2012

Gårdagens ridning

Väldigt kul att rida igen, lite farligt att man aldrig vill hoppa av hästen (stackars Moller). Men verkar som han också tycker det är roligt att få komma igång. Fick påminna honom att han måste vara lite vaken när jag sitter på, det vill säga inte gå och dra benen efter sig och hänga på bettet. Fick vara på honom ganska ordentligt i skritten och tjata på honom att hålla igång benen. Mycket småtravande blev det men hellre det än "seg kola skritt".

Galopperade sparsamt, väldigt korta sekvenser och inte så många. Den lilla galoppen som blev kändes okej men inte bra. Han var mer avslappnad än igår men kändes lite "stolpig". Höll mig på en volt och så fort jag kände att jag tappade honom för mycket saktade jag av till trav. Jobbade honom en stund i traven och när han kändes bra så fattade jag ny galopp.

Men han var duktig och gav en mycket mer positiv känsla än igår!

Bara för jag gillar sommar mer än vinter ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar