tisdag 25 december 2012

Julen

Hoppas alla har haft en trevlig jul och att ni fått äta mycket god mat och fått lite fina klappar. Min jul har i alla fall varit lugn och mysig. Har bara varit med familjen och haft det trevligt.

Några av sakerna som finns på julbordet hos oss
Julaftons frukost!

Nät fyllt med hösilage och halm, granris och morötter å äpplen ska det vara när det är jul tycker hästarna ;)


Bästa julklappen var nog den jag gav till mig själv! Min egen tillåtelse att börja rida igen. Har inte fått något "okej" från sjukhuset än så får väl tänka på att ta det lugnt. Men orkade verkligen inte vänta längre!

Men känns lite bittert att man inte kunnat rida sen mitten av Oktober. Moller känns okej i skritt och trav, lite tung i handen och något stel. Men det som är jobbigast är att galoppen har blivit så dålig igen!


Ni som har följt mig vet kanske att jag kämpat en del med att få honom rund och bärig i galoppen och inte fyrtaktig! Tog hela sommaren men nu i höstas var galoppen riktigt bra. Men nu är vi tillbaka på ruta ett igen. Han är väldigt fyrtaktig och spänner gärna emot. Försöker man bara rida på framåt så tappar han bakbenen och släpper i ryggen. Får väl börja göra så som jag gjorde i sommras, galoppera i några steg, bryta av, fatta ny galopp, bryta av osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar