måndag 10 december 2012

Trött eftermiddag och äventyr i framtiden

Har haft flera timmars drama på eftermiddagen idag i skolan. Jag tycker drama är väldigt kul men också ganska jobbigt. Har väldigt svårt att äta, pga svulna organ som ligger och trycker, så är inte direkt optimalt att klara en skoldag på två pepparkakor och en köttbulle...

Var i alla fall väldigt trött när jag kom hem och kände mig lite halvt svimfärdig. Somnade ganska snabbt i soffan så mamma tog hästarna som ändå skulle vila idag.

Jag är grymt sugen på att slänga mig upp på Mollis och börja rida igen, men förstår att det inte skulle vara så klokt! Bara att vänta tills det blir bra igen, suck. Undertiden så roar jag mig med att läsa olika ridövningar, så jag har mycket inspiration tills jag ska sätta igång igen ;P

Tror jag och Moller ska åka hit i sommar! Lite fälttävlansträning skulle nog vara bra för oss, eller vad tror ni? Skulle faktiskt vara kul att åka dit och stanna i några dagar, kul att göra något lite annorlunda ;P
http://www.hippson.se/artikelarkivet/falttavlan/terrangbana-oronmarkt-for-amatorer.htm
 
 




9 kommentarer:

  1. Åh vilket ställe! Dit hade jag velat åka om jag kunnat! Dancer hade älskat det där :) Terräng är bland det roligaste som finns inom ridsporten, så åk och testa vet ja! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar vara väldigt mysigt! Kan inte säga att jag har så stor erfarenhet av terräng, mest hoppat över lite stockar i skogen med Racke ;P Men skulle verkligen vara kul att prova på det på "riktigt" (så länge hindrena inte blir för höga och farliga xP)

      Radera
  2. Neeeej, inte terräng! Ni kommer slå ihjäl er;p haha, när du skrev att du hade haft flera timmars drama trodde jag du hade bråkat med ngn i skolan, tänkte att jag skulle behöva komma hem och kicka lite ass! Rider Annika möller fotfarande? Snart kommer jag hem så är du inte pigg tills dess så har du mer hjälp:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja antagligen! Moller är ju inte världens säkraste häst ute x)
      HaHaHa Jejja slagskämpen!

      Hon rider honom inte så mycket nu, typ två dagar i veckan. Men jag longerar honom några dagar med (synd att han är så jobbig att tömköra).
      Det är bra! Men du vill ju bara rida DN ;P

      Radera
  3. Gud vilket roligt ställe! Skulle verkligen vara kul att testa det på "riktigt"! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkars som det! Tror det skulle vara bra för både mig och Moller att lära oss lita mer på varandra ;P

      Radera
  4. Vilken underbar bild :) Älskar energin ^^

    SvaraRadera