onsdag 12 december 2012

Skrämsel och bus!

Igår så var jag och Moller nere och lekte i ridhuset och körde lite "skrämsel övningar". Tänkte att jag bara skulle släppa honom så han fick springa av sig lite. Men han förstod inte att han var lös så han sprang på en volt runt mig, har vi longerat mycket eller?
 
Tog fram en filt och en stor blå plastsäck för att prova hur han reagerade på det. Filten var inga problem! Kunde slänga upp den över halsen och dra den över huvudet på honom, bara man inte täckte över båda ögonen samtidigt ;) plastsäcken var lite läskigare, oj vad han blåste och nosade på den i början! Drog den över halsen och över hela kroppen, det var lite läskigt när den prasslade så då snurrade han runt och och undrade vad jag höll på med.
Han var helt lös så han hade kunnat springa iväg om han ville, men ser det som ett gott tecken att han valde att stanna kvar hos mig!

 
Kanske blir han lika trygg som Racke en dag! Han kunde ju både ha en presenning över hela sig och springa över den ;P
Racke ;)





Longerade också DN. Han hade mycket spring i benen och var till och med lite busig ;D Men oj så fin han blev på slutet när han slappnade av! Sprang med honom på lång lina så han fick sträcka ut sin fina trav på hela långsidan, råkade driva på lite mycket så det blev lite galoppinslag emellanåt ;P Men så fint han kan trava, han gick väldigt lågt men jobbade igenom hela kroppen och var ändå lätt fram och hamlade inte på bogarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar