onsdag 5 december 2012

Ordning och reda!


När jag är i stallet så vill jag att det ska vara ordning och reda! Eller jag bryr mig inte om hur andra i stallet förvarar sina grejer eller om dom hänger träns och täcken snyggt eller inte. Men när det kommer till min utrustning och hur jag förvarar den så är jag väldigt noga med att det ska vara ordning i skåp och lådor och all utrustning ska vara ren och välputsad.

Jag kanske är överdrivet pedantisk och en smula manisk ;P Men det är så jag vill ha det! Jag tycker det är tråkigt när man har köpt fina saker till sig själv och sin häst och allt ligger i en jäkla röra! Grejerna håller ju också längre om man sköter om dom och förvarar dom bra.

Nu när jag inte ridit på ett tag och bara varit uppe lite kortare svängar i stallet så är inte min grejer som jag vill dom ska va! Fick lite panik när jag kollade i mitt skåp och korgar där allt nu är en enda röra efter att mamma rört om och slängt in lite all möjliga grejer -.-' Dock så klandrar jag inte henne som har haft fullt upp med två hästar!
Städade lite snabbt i skåpet och putsade av tränset och hängde upp det så som jag vill ha det ;P

Till helgen blir det stor städning och resten av utrustningen ska putsas! Vi har ett stort loft där sånt man inte använder till vardags kan förvaras. Har massa täckeshängare och tunnor att förvara grejer i, men har bara en garderob. Vill ha flera så man kan förvara alla lindor, schabrak, boots, skrittäcken mm snyggt på loftet där det inte är i vägen.

Så om någon har en gammal garderob som ni vill bli av med så är det bara att höra av sig ;P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar