torsdag 2 maj 2013

Uppe i sadeln igen!

Igår så skulle jag och Moller egentligen tävlat men så blev det inte. Tråkigt men sant! Jag vill gärna kunna rida några dagar innan jag ger mig ut på tävlingsbanan ;)

Men jag mår i alla fall bättre! Lite ont i halsen fortfarande och ganska trött. Men det går framåt ;) Igår tog jag till och med en liten ridtur på Mollis. Blev säsongspremiär på utebanan! Mollis var övertaggad och ville bara springa på, la sig på bettet och blev oreglerbar i både steg och form. Så det blev halvhalts träning i ungefär varje steg, inte riktigt men nästan ;) Så början av passet var inte så roligt men slutet blev desto bättre! I slutet kom han loss väldigt fint och då blev det väldigt kul att rida honom!

Sen blev han lite knäpp när vi skulle gå upp från banan. Å gick ut först med Asti och jag skrittade efter med Moller. Men Moller tycket visst inte att han skulle gå sist för precis vid utgången fick han spel och började galoppera på stället, slängde upp näsan i vädret och trängde sig förbi Asti. Men han stannade inte när han kommit förbi, så jag fick dra tag i honom ganska ordentligt och sätta honom på rumpan. Då lugnade han ner sig lite, men hade jag släppt lite på tyglarna hade han dragit iväg i 190km/h.
Vet inte vad det var som hände men antagligen blev han rädd för något.


Jag har i alla fall haft lite tid att kolla på mamma när hon rider medans jag varit sjuk. Hon och DiNozzo har verkligen tagit ett stort kliv framåt! Han har kommit upp mer i formen, blivit kvickare och kommer ihop mycket lättare. Kollade på när dom red lektion för Å och gud vad fin han blev emellanåt! Han satte under sig och dansade fram med höga benlyft och jättefint påskjut! Duktiga!








2 kommentarer: