måndag 20 maj 2013

Tävling! La:3

Igår gjorde jag och Moller vår debut i La:3. Vi var väldigt duktiga och tog oss igenom programmet utan några större missar ;) Jag hade bara hunnit rida igenom programmet en gång hemma innan tävlingen så jag var lite orolig för att rida fel och inte komma ihåg alla punkter. Men jag lyckades rida igenom hela programmet utan att missa något, jag höll på att glömma ryggningen men kom ihåg den i sista sekund!

Sett till hur lite jag har ridit honom det senaste och att han inte känts så bra så är jag väldigt nöjd! Det var inget som kändes speciellt svårt och den ända stora missen vi hade var att vi fattade fel galopp en gång ;P Sen blev han lite väl pigg denna gången också, så hela programmet blev lite hastigt. Jag måste lära mig att omvandla denna energin till samling!

Domaren tyckte att han var en mycket elegant häst men som behövde komma tillbaka och vila lite mer på steget. Jag förstår vad hon menar ;P





4 kommentarer:

  1. Va kul att det gick bra, ni ser väldigt fina ut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tyvärr så har jag insett att pappa inte är någon bra hästfotograf! Han sa att han tagit massvis med bilder. Men när jag skulle lägga in bilderna på datorn såg jag att han tagit typ 10 stycken, varav hälften av dom var när jag och Moller skrittade i en nedförsbacke -.-' Så tråkigt!!

      Radera
  2. Så synd att jag missade er! Men låter som en bra debut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var synd! Men vi kanske kommer till Borås fler gånger ;P Ja jag är nöjd ;)

      Radera