fredag 24 maj 2013

Skolmästerskap

Igår var det då Skolmästerskap i dressyr! Jag skulle också varit med men jag hade fått datumen fel, så trodde det var den 29 maj. Surt, men så kan det gå ;) Men tycker att alla mina klasskamrater var sååååååååååå duktiga!

Skolhästen Nautilus och Elin!
Skolhästen Nelly och Linda!
Hästarna vilade igår och i Onsdags så red jag dressyr. Verkar som om Moller mådde bra av att jobba i skogen i Tisdags för i Onsdags så var han så himla fin! Kontroll var passets nyckelord. Eftersom det är det som saknas lite när vi är ute på tävlingsbanan ;)

Så vi tränade på att rida med korta men energifulla steg, och att han skulle gå i en hög form och samtidigt behålla sin mjukhet och rundhet. Han var superduktig och såg väldigt fin ut när jag kollade in oss i spegeln ;) I slutet red jag på lite mer och han höll ihop och behöll sin fina form och tappade inte takten utan sträckte bara ut steget mer. Så det blev ett väldigt härligt flyt och jag kunde bara sitta och gunga med i hans härliga trav! Duktig Mollerboller <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar