tisdag 14 maj 2013

Träning

Idag red jag lektion för Å på Moller. Vi har haft det lite kämpigt efter att jag var sjuk i två veckor och inte red honom något. Inte så konstigt kanske men ändå lite frustrerande. Så idag fokuserade vi bara på att bli av med stelheten och få loss honom ordentligt.

Detta gjordes genom mycket arbete på volt där vi växlade mellan att rida stora och små volter och flytta i öppna och sluta. Jag fick tänka på att vara noga med att verkligen sitta på båda sittbenen och flytta honom med hjälp av innersittbenet och att mina höfter skulle röra sig parallellt med hans bogblad.

Emellanåt kom han loss riktigt fint och då kände jag igen mina fina häst som jag hade för två veckor sedan ;) Sen ibland gick det skrutt! Men det är bara att ha tålamod, jag har ju faktiskt bara ridit honom 4-5gånger på banan sen jag blev frisk. Men det är svårt när man vet hur fint han kan gå!


Här är lite bilder på Mollis i sin fina ROSA outfit! Schabraket fick jag av http://jennieofsweden.blogg.se/ när jag blev månadens läsare :P Också har jag matchande lindor och väst ;)




1 kommentar:

  1. Åh ni passade ju helt perfekt i rosa! :)

    Väldigt jobbigt när man vart sjuk och hästen har fått vila en period sådär.
    Då är det ju bra ifall man har någon som kan rida hästen någon dag vilket jag inte har, önskar verkligen att det kunde flytta hitw någon hästintresserad haha xD

    SvaraRadera