fredag 8 juli 2011

Hoppning!

Idag stod hoppning på schemat för mig och Racke :) tränade på att hålla ihop i svängarna och att landa i rätt galopp... Började med att hoppa några små hinder i trav och galopp. Han var lite slarvig i början och ville gärna sladda i kurvorna och tränga inåt... Så fick under hela passet vara noga med yttersidan så han inte går omkull (igen)... Tycker det är läskigt att hoppa högt på Racke så blev som högst 90cm (räcker gott och väl tycker jag ;P) Racke var nog inte riktigt med på att vi höjde^^ Så första gången efter höjningen så bjöd han så fint på hindret sen när han såg att det var höjt så tvärnit och sen ett helikopter hopp rätt upp i luften! vet inte vem som blev räddast jag, Racke eller mamm, hehe.






Gjorde några fler skutt som blev lyckade sen... Sen tyckte Racke det var skönt att komma in i stallet och bli avtvättad och få mumsa i sig lite betfor <3 Racke står alltid lös i gången när jag pysslar om honom efter att ha ridit. Och idag så gjorde vi som vi alltid brukar och jag gick in i tvättrummet för att hämta betforn, och när jag kommer ut efter 2sekunder hittar jag Racke halvvägs in i foderkammaren och kollar på mig som att "vadå då skulle ju bara kolla lite" finns inget som han kan komma åt i foderkammaren (till hans stora besvikning)
Tvärnit x)
Självaste hoppet gick ganska bra landningen var värre x)
Bra hopp!
Hopp från stillastående



Fina Racke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar