lördag 16 juli 2011

Racke och Ettan

Idag blev det ridning av Racke och Ettan. Racke kändes ganska bra dock lite slö. Tränade på att få tillbaka honom efter galoppökningar på diagonalen och att göra fina övergångar... Försökte tänka förvändgalopp innan jag bröt av så att han höll ihop bra... Det funkade och övergångarna blev fina, däremot blev det lite problem när han skulle fatta ny galopp direkt efter... Racke tyckte nämligen att han skulle vara duktig och fortsätta galoppera i förvändgalopp x) men tillslut fattade han att det bara var vanlig galopp han skulle fortsätta i ^^ avslutade med några fina skänkelvikningar i trav

Så här fin var Racke idag^^ och jag hade blått på mig
Beiget Schabrak av märket Eskadron med guldig och blå kant 
Eskadron
Och blå lindor

Sen var det Ettans tur! Gick inte lika bra idag... Hon var lite mer bångstyrig och jag blev nervös och satte press på mig själv för att ägaren var med och kollade... Hon gick emot skänkeln och jag blev stel som en pinne vilket gjorde att hon blev ännu mer envis och svårstyrd :/ Men ägaren sa att han tyckte det såg bra ut...  Får tänka på att slappna av nästa gång så kanske det går bättre^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar