fredag 8 juli 2011

Jag&Gold

Red Gold en stund i riduset igår. Var nog det bästa passet jag ridit på väldigt länge med henne!Tränade ganska mycket i galoppen... Red förvänd galopp i båda varven, var lite svårt i början eftersom hon gärna byter mitt på medellinjen och sen gör ett tvärstopp. Så det var ingen vacker syn i början när Gold stod och hoppade på stället i galopp och väntade på att få byta, och jag som ropade uppmuntrande ord till Gold " ja kom igen, så ja, bra, framåt! osv" Men tillslut så gick det och då kunde vi galoppera på så bra i förvänd galopp...

Sen var jag tvungen att prova på ett byte på henne, har aldrig gjort några riktiga byten bara "hoppbyten" där dom byter fram först... Försökte rida på i ett ganska bra tempo in på diagonalen så att hon inte skulle krulla i hopp sig till en liten boll som hon gärna gör så fort man ska samla minsta lilla. tog en halvhalt ställde om och gjorde galoppfattning för vänster galopp. Bytet blev rätt men inte så snyggt då hon slängde ut baken och så tog det några sekunder innan jag fick fram henne igen... Men det är bara att öva! Kommer nog ta ett tag innan jag kan byta i vartannat som syrran gör på dom långa galopp sträckorna i skogen där hon har som mest framåtbjudning (inte varje gång givetvis)  



Blev bara lite bilder från avtravningen ....

3 kommentarer:

  1. Fina ni är<3 mamma

    SvaraRadera
  2. Ni har så fett fina hästar, Johannis! :) Och du är också typ fett fin! (:

    SvaraRadera
  3. hihi tack! du är inte så lite fin du heller ;)

    SvaraRadera