tisdag 19 juli 2011

slitsam dag!

Idag har jag ridit en stund på Racke, Dancer och Ettan plus målat i stallet! Är lite trött nu^^  Började med Racke, gick väl sådär... Lat häst som bara ville fuska! Slänga ut bogen där streta emot lite där ut med rumpan lite där och förböja mig här... det sammanfattar vårat ridpass idag -.-
Tur att du är söt Racke <3

Sen satt jag upp på Dancer...Mmmm säger jag bara! Sån underbar trav. Trav arbetet gick bra, övade lite på att korta steget och sen länga igen, fram och tillbaka fram och tillbaka osv. Galoppen gick väl sådär x) Har väldigt svårt att hålla ihop honom eftersom han är så himla stor galopperad. Så benen på honom kändes som om dom var lite överallt ;)

Bild från i våras med syrran




 Sen stod ridning av Ettan på listan... Idag gick det mycket bättre! Fick hjälp utav Åsa och då gick det såklart bättre :P YttersidaYttersida och Yttersida var allt jag fick tänka på idag! Ettan var lite bråkig och sparkade när jag tryckte på henne lite, men det var bara att sitta ner och fortsätta driva så slutade hon. Visa steg blev jättebra och andra blev bara pannkaka när hon vältrade sig inåt. Men med ett stadigt tag om yttertygeln och blicken riktad rakt fram så gick det tillslut.

Ettan 2år

3 kommentarer:

  1. Hej Johanna!

    Skulle vara kul att se några videoklipp när du rider, om det är möjligt. Är nyfiken på Dancer :)

    Ta hand om dig!
    /H

    SvaraRadera
  2. jag har inte så många videoklipp med mig själv eftersom jag är familjens filmare/fotograf... men försökte lägga upp en video på youtube men som tydligen inte gick att spela -.-

    Men har tänkt att göra några filmmontage så småningom, men kommer nog ta lite tid^^

    SvaraRadera
  3. Spännande! Är superkul att följa bloggen. Hör gärna av dig eller skriv här om du får för dig att lägga upp något :)

    SvaraRadera