torsdag 29 december 2011

Lektion

Gårdagens lektion! Racke kändes inte specielt bra på framridningen så hade inga höga förväntningar på lektionen. Men oj så fel man kan ha ;) Han gick faktiskt riktigt bra :D Började med att träna på en förvänd galopp övning ( se tidigare inlägg) Gick sådär i början men efter ett tag så satt det perfekt.

Rackes fina sammetsschabrak med beige och guldig kant
Tränade också på att sitta rakt över hästen i bakdelsvändning och samtidigt få ner inner sittbenet. Svårt att få till riktigt fina bakdelsvändingar men tillslut gick det och i vänstervarvet märktes stor skillnad på när jag kom ner på inner sittbenet och när jag inte gjorde det!  Jag drar gärna vänster handen mot  mig istället för utåt när jag ska ställa i vänstervarvet, Så fick lära mig att det beror på att jag inte kommer ner riktigt på vänstersittben! intressant tycker jag ;)


Så här fin var Racke i svart sammetsschabrak och svarta damasker

Sen övade vi på att göra lite galoppiruet förberedande i galoppen. I högervarvet gick det bra och han var rund och satte under sig på en liten volt. Vänstervarvet var svårare eftersom han är lite stelare där och ville gärna springa iväg när det blev jobbigt. men är väldigt nöjd med både mig själv och självklart med Racke ;D Avslutade med lite morotsstretching ;)
Trött häst efter svettig lektion ;)
Idag blir det löshoppning med hästarna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar