tisdag 13 december 2011

Uppdatering!

Har inte blivit så mycket bloggande det senaste men här kommer lite uppdatering på hästfronten ;P Alla hästarna är fräscha och pigga! Har ridit Racke "normalt"den senaste veckan och han känns fräsch igen :D bara att hoppas att det var något tillfälligt!

Ettan rids igen och hon sköter sig super! Mor och son (Gold och Dancer) är också duktiga! har ridit Gold endel och hon har varit så duktig så, lite seg ibland ;)
Lite tömkörrning lyckades jag klämma in i helgen. Racke och Gold var det som fick äran att visa vad dom kunde.

Med Racke jobbade jag på att få honom att jobba i en lågform och hålla en bra takt. Han blev bättre och bättre och tillslut var både han och jag nöjda :P


Gold har jag inte tömkört så mycket så kände mest lite på henne. Hon var duktig men hon höll på att dra omkull mig en gång när hon galopperade och försökte bryta ut, det var inte så kul! så efter det skärpte jag till mig lite och kortade upp tömmen. Sen efter det så gick det okej :) Behöver verkligen nya bilder på hästarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar