måndag 26 december 2011

Ridning igen!

Hoppas alla har haft en bra jul! Det hade jag i alla fall ;) Det var familjen plus två släktingar som var hos oss och firade jul och åt mat, spelade spel och kollade på film ;) Många fina julklappar fick jag också utav mamma och pappa :D bla mellanringar till min kamera, digital fotoram, pälsmössa, smycken och lita annat fint ;) Fick också lite pengar av släkten ;)
Inga hästsaker hade jag önskat mig, dels eftersom jag inte behöver något eller har sett något jag vill ha. Men det blir nog något för pengarna jag fick ;) Hästarnas julklapp i år var en stor morotssäck som Gabbi har köpt till dom :D

Är fortfarande lite förkyld men är tillräckligt bra för att rida igen :D Så igår tog jag en sväng på Racke i ridhuset. Hade egentligen tänkt rida ut men är så lerigt ute så markägarna blir nog inte så glada om deras vägar blir förstörda, så fick bli ridhuset. Racke kändes väldigt fin och han var bara lite stel även fast han stått ett tag.

Vi tränade på våra öppnor och slutor i trav och galopp, vilket faktiskt gick riktigt bra :P Tränade också på att göra halt från galopp. Racke vill gärna ta något litet travsteg innan han gör halt. men tillslut gick det! Fick korta upp galoppen väldigt mycket och ta några små förhållningar och sen trycka ner mig  i sadeln och sen ta en större förhållning, då stannade han direkt ;)



Ingen uteritt idag heller men ska rida i den stora sommarhagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar