lördag 19 januari 2013

Bus i snön!

Härlig dag med fina hästar! Passade på att rida i hagen nu när solen för en gångs skull var framme.

Först ut var Moller. Han tycker det är lite läskigt att vara ute ensam, så det var med lite skräckblandad förtjusning som han traskade ner till hagen. Han trippade runt och var lite spänd i början men när han jobbat ett tag så började han söka sig neråt och slappna av! Lät honom bara ta det lugnt och trava på i lite lugnt tempo. Han blir bara spänd och studsig om man försöker pressa på honom. Men han var duktig och jag är väldigt nöjd med att han tog det så lugnt! Kan säga att han sov gott i sin box sen efteråt ;P 

Han har blivit så fin i formen!
Sen var det DiNozzos tur! Hos honom fanns det ingen skräck bara förtjusning! Spetsade öron och mycket "fnork"! Blev lite chockad när han började trava, jäklar vad han rörde sig! Red först i övre delen i hagen och begav mig sen neråt för att rida i den lite djupare snön. Tillskillnad från Moller som hela tiden drar uppåt mot grinden så ville Nozzo bara längre och längre ner i hagen :P
Han tyckte också det var väldigt kul att galoppera i uppförsbacken! Vet inte vem som var gladast, jag eller han ;D















Fina hästar! Vad jag är glad att vi fann er <3



2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Hade också tänkt att rida och klippa nu i helgen men vad gör 2/3 av familjen? Jo dom går och blir sjuka -.- Mycket roligt när jag jobbar nästa helg.

    Måste fråga vart det snygga ländtäcket kommer ifrån? Är det lila eller vinrött?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju synd! Dumt att bli sjuk ;-)

      Det är ett Mia RS ulltäcke (finns på charlies tror jag) skulle nog säga att det är vinrött ;P

      Radera