söndag 27 januari 2013

Duktiga hästar och bilder från rean


Fortsatte träna på samma saker som igår på lektionen. Han var riktigt duktig idag också :) Skänkelvikningarna fick vi riktigt bra kläm på, nu måste dom bara bli mer flytande och vägvinnande ;P

Red igenom Lb:1 också. Det gick fint, inga missar och allt flöt på bra! Det är bara jag som måste tänka på att slappna av så jag kommer ner bättre i sadeln (blir lite spänd så fort jag ska rida ett helt program). Ifall jag kommer ner bättre och slappnar av så kommer allt automatiskt bli ett snäpp bättre :P

 
Åsa har ridit DiNozzo två dagar i rad. Eller hon har ridit först också har mamma ridit sen :) Väldigt bra att mamma får lite hjälp med honom, dock jobbigt för DiNozzo som inte kommer undan med något ;P Väldigt kul att se hur fin han blir när Å rider! Han blir 10cm kortare och 10cm högre, eller det ser ut så i alla fall ;)

Väldigt bra att se hur hon gör också! Då vet man själv lite mer hur man ska göra när man rider honom. Han har en tendens till att dyka och dra in nosen. Då har man helt plötsligt inget att jobba med längre! Men det gäller "bara" att få upp huvudet och in baken, lättare sagt än gjort ;) Speciellt eftersom han är ganska stor och jag tycker jag har lite lite att sätta emot!

Men skam den som ger sig! Imorgon ska jag rida honom och då ska han inte få vika in sin lilla nos. Hehe får se hur detta kommer gå ;P

Vad görru???

Här kommer bilder från det som införskaffades på Charlies rean. Ovanför ^ Shires stalltäcke till Nozzo


Hv-polo schabrak som jag tänkt köpa länge till Moller men tyckt vart för dyrt. Nu kostade det 400kr istället för 700kr. köpte det egentligen några dagar innan rean eftersom det var specialpris redan då, vilket var tur för på rean fanns det inga i dressyr kvar ;P



Glen Gordon schabrak med flätad guldig kant som mamma köpte till Nozzo!



Kingsland tävlingstäcke, marinblått med vit och vinröd kant. Fleece med glansig yta. Väldigt snyggt! Tycker egentligen inte om Kingsland då jag tycker det är över reklamerat och onödigt dyrt! Men det här var ett sånt täcke som dom bara hade ett exemplar kvar av, så fick det för 400kr istället för 1500kr som det har kostat!


Tävlingstopp! Har letat efter det så länge och nu äntligen hittade jag en som jag gillade! Anna Scarpati som har kostad 949kr, fick den för 200kr! Den gör sig inte riktigt på bild, men den är grå-och vitrandig med trekvartsarm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar