måndag 7 januari 2013

Från lurvboll till slank sporthäst!

Klippningen gick bra och han var förvånansvärt lugn. Det var inga problem att klippa kroppen eller benen men huvudet var lite läskigt. Så när det över mulen och öronen skulle klippas så fick vi bremsa honom lite, och då gick det bra! Han blev riktigt snygg och ser numera ut som en riktigt häst istället för en lurvboll ;P
Går fortfarande inte att ladda upp några bilder!!!!! Så blir en gammal bild från bloggarkivet....

Jag och Kicki skrittade sen ut tillsammans i mörkret . Nyklippt Moller som inte vart i skogen på länge = en busig och trotsig Moller! Han taktade och krummade när vi skrittade över fältet. När vi kom ut i skogen så blev han lite lugnare, tills en stor vattenpöl med vit is runt om dök upp!!

 Livsfara! Skrek Moller och försökte springa hem även fast Humle lugnt traskade över isen -.-' Och sen var det ett helvete att försöka få över honom... han slängde sig, hoppade, stegrade, tryckte in mig i träd och halkade runt som Bambi på hal is (det var blankis på vägen!). Jag satt bara och tänkte att han skulle halka och bryta benen av sig och jag skulle få honom över mig :S

När jag bara kände för att ge upp så bytte jag och Kicki häst. Han betedde sig som en Idiot med henne också men hon lyckades helt otroligt nog vinna över honom och få honom över den läskiga isen! Sen var han snäll resten av rundan.
Kände lite på honom i ridhuset med. Han kändes riktigt trevlig, mjuk och pigg!

Ifall jag inte kan ladda upp bilder inom en snar framtid så byter jag bloggportal!



Red också DiNozzo en stund. Var ca tre månader sen jag red honom och det hade hänt mycket sen dess! Han var inte alls så tung i handen också var han mycket mer alert och reglerbar, bra jobbat mamma!! Så satt bara och njöt av hans härliga steg ;P I galoppen så provade vi ett byte och lite förvändgalopp. Han bytte faktiskt förvånansvärt enkelt på hjälpen, förvändgalopp gick det med fast jag var tvungen att bryta av då vi höll på att åka in i väggen x)

I slutet satt jag bara och gled med i hans härliga trav. Så underbart!!
Fina Nozzo!!

4 kommentarer:

  1. Varför blir hästar knäppa när man klippt dom? Dancer är lika dan, hoppar och skuttar och ska visa upp sig när hon är nyklippt - oavsett om hon går i hage eller rids. Knäppa djur man har :)

    SvaraRadera
  2. du och Nozze var superfina ihop. Ett framtida tävlingsekipage kanske?

    SvaraRadera