tisdag 22 januari 2013

Sadel!

Moller som har varit så duktig det senaste och verkligen fått kämpa på ska få ta det lite lugnare denna veckan. Igår vilade han och idag körde vi ett stretchingpass i skritt och trav. Flytta bogen dit, svänga rumpan där, lägga en volt där, steg åt sidan, ja typ så såg vårt pass ut ;)

Å kollade lite på honom också! Hon tyckte han gått framåt och såg mycket mjukare ut. Kul att det syns!

Imorgon ska jag rida ett lättare pass sen på Torsdag blir det löshoppning. Fredag ska han vila sen i helgen blir det skogen ;)




 Tog en sväng på Nozzo också! Vecka sju så har vi bokat en sadelprovning till båda hästarna. Jag tror Moller kan ha den Albion sadeln som han har nu (hoppas jag). DiNozzo har Golds Kieffer just nu, så kanske är inte den optimal.

Provade i alla fall sadeln på bilden idag. Prestige Venus enkel kåpa. Väldigt snygg och det såg ut att vara min typ av sadel. Men fy den var inte behaglig att sitta i, inte på Nozzo i alla fall! Jag hamlade verkligen på skrevet! Framåtlutad och skänklarna åkte bakåt. Så den blir det inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar