måndag 7 januari 2013

Klippa!

Nu ska jag till stallet och träffa Kicki som ska klippa Moller! Blir helklippning. Får se hur han reagerar. En sak som är säker är i alla fall att jag kommer inte ha en svart häst efter klippningen ;) Tror han blir mer grå!

Igår red jag ett lättare dressyrpass i bara skritt och trav. Det var lite trångt i ridhuset och eftersom Moller kan få lite ryck i höger galoppen så bestämde jag mig för att strunta i galoppen.

Men han kändes fin och lyssnade bra. Vi hade en liten svacka i mitten av passet då jag mest koncentrerade mig på var dom andra gjorde och inte så mycket på mig själv. Så då gick det inget vidare ;)Men sen när jag skärpte till mig så gick det betydligt bättre.

Provade att göra några längningar på diagonalen, var ett tag sen vi gjorde det. Han ville inte alls länga i början utan sprang bara snabbare. Men när jag lyckades samla honom lite mer innan diagonalen och sen bara släppa iväg honom så blev det riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar