söndag 10 mars 2013

Dålig uppdatering!

Ber om ursäkt för dålig uppdatering!

Igår red jag lektion för Å! Vi tränade inte på någon speciell rörelse utan fokuserade mest på att han skulle runda sin innersida och behålla rundheten även på rakt spår.

Han spjärnade emot lite emellanåt, men fick jobba med att rubba bogarna och flytta honom några steg åt sidan så fort han inte var riktigt eftergiven. Han var väldigt duktig! Jag däremot har sån grym träningsverk i hela kroppen så jag red lite halvdant ;) Så i slutet när jag skulle rida på lite framåt så satt jag mest och skumpade runt. Hade verkligen ingen styrka kvar i kroppen, tur att Mollis är duktig och gör sitt bästa ändå ;P

Om ni undrar varför jag har sån träningsverk är det för att jag slog på tappskor på tenhult i fredags (hovvårdkurs). Brukar inte få ont i kroppen av det, men den lilla ponnyn var lite jobbig ;)


Syrran är hemma från Halmstad nu i helgen så hon passade på att rida DiNozzo en sväng. Hon har inte ridit honom sen i julas och kunde konstatera att han utvecklats en hel del! Hon tyckte han var mycket kvickare, kom ihop mer, lättare i handen och lyssnade bättre på hjälperna.

Hon red honom jättebra och han blev så fin när alla delar föll på plats. Han kom upp och kom ihop väldigt fint, men usch vad jobbigt han tycker det är ;) Han studsade lite på två ben när han var tvungen att göra övergångar där han skulle vara ihop och vara bärig ;P Men när han gjorde rätt så blev han så fin och då fick han givetvis massvis med beröm!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar