torsdag 21 mars 2013

Uppdatering

Moller var helt suverän igår! vi har haft det lite motigt dom senaste ridpassen. Det har inte varit så dåligt men inte jättebra heller.

Skritten och galoppen gick väldigt bra. Övade på att fatta galopp i sluta på volt, galoppökningar och minskningar. Han tycker det är väldigt jobbigt att behöva samla sig in i fattningen, men det var väldigt bra att tänka lite sluta då fick han in rumpan och gjorde fina fattningar.

Traven var det som var jobbigast. I början gick det inte alls, han blev kort i steget och jag satt i skumpade runt som om jag satt på en liten shettis. Så körde några steg fram i trav och så fort han tappade takten så bröt jag av till skritt, gjorde så ända tills jag hittade känslan igen. Försökte tänka att jag satt på DiNozzo och försökte därför sitta i och driva i samma takt som jag gör när jag rider honom. Det blir så lätt att man bara sitter och skumpar med annars när man rider Moller.

Men tillslut blev hans trav jättebra och han gjorde väldigt fina ökningar på rakt spår, vilket annars brukar vara ganska svårt på honom. Nä han blev verkligen jättefin, tror aldrig han travat så bra! Väldigt nöjd med både honom och mig!




DiNozzo blev longerad igår av mamma. Han rörde sig väldigt luftigt och välbalanserat, duktig kille!
Tror inte det är många som förstår hur otroligt lycklig Moller och DiNozzo gör mig <3

2 kommentarer:

  1. Jag tror jag förstår ;) Kul att Nozze får vara "travförebild" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe ja du är nog en utav de få ;)

      Radera