söndag 3 mars 2013

Söndag

Red inte så länge på Moller idag eftersom han kändes lite trött efter gårdagens lektion. Men han var väldigt duktig och vi fortsatte träna på samma saker som igår. Jag är så kär i min lilla häst, han kanske inte är den som sprätter finast med benen eller är den som kan dansa fram i passage, men han är helt rätt för mig och vi har så kul ihop! 


Mamma red DiNozzo en stund och sen red jag en stund i slutet på honom. Han blev lite sur när han skulle få in vänster bogen i höger varvet och samtidigt fatta galopp från skritt. Då hoppade han lite jämfota bara för att visa hur jobbig jag var ;) Men annars var han duktig!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker Moller är sjukt fin!
    Hur hög är han? Han ser ganska stor ut^^

    Huvudsaken är ju att man har kul, sen vilken nivå det är på och vilka skolor man kan spelar ju ingen roll! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så mycket! Haha han ser stor ut men är väldigt liten ;P Ca 153cm faktiskt, jag är bara 150cm ;)

      Ja precis!

      Radera
    2. Jaha oj trodde han va minst 160 ^^
      Men har han cob eller full på träns?

      Då är ju du precis lagom längd för honom ju, jag hade vela vart kortare, Alle är 162 och jag är 170 så känner mig as lång :((

      Radera
    3. Ja han ser verkligen ut som en stor häst i litet format! Annars tycker jag ofta små hästar ser så ponnyaktiga ut!
      Ja ibland är det bra att vara kort! Dock så är det lite jobbigt att rida DiNozzo som är 167cm och rör sig väldigt stort! Då skulle jag gärna vara 15cm längre ;P

      Radera