lördag 2 mars 2013

Morgonjour och tävling

Har haft morgonjour så har varit uppe sen klockan 06:30 idag. Fast det ha jag inget emot, tycker det är mysigt när man är i stallet tidigt på morgonen ;) Har varit och kollat på tävlingar här i Mullsjö.

Ville se några Lb:1 eftersom det är det jag ska tävla i vår på Moller. Det var väldigt blandade ekipage, en del väldigt fina och rutinerade och en del lite mer ostabila och orutinerade. Men vi konstaterade att ingen av våra hästar skulle skämmas för sig ;) Men det är bra att se lite hur andra ligger till, och vi skulle absolut platsa! Dock ska nog inte DiNozzo gå på kortbana om han ska ut någon gång!


Sen vet man ju aldrig vad ens små hästar får för sig! Kolla bara på Racke, ibland gick han som en klocka och ibland så backade han ut från banan om han såg något läskigt.


2 kommentarer:

  1. Racce kanske är en känslig häst som ser sånt som inte vi kan se du vet andar och övernaturliga väsen. Han är ju känslig som du vet hur man mår och sånt var alltid roligt att se hur väl han tog hand om sådana som inte suttit på häst förut. Och den gången han sparkade mig när jag red en annan häst när han var med då var han fortfarande hingst ned. Han är underbar den lille / Maria Chilla

    SvaraRadera
  2. Ja han är otroligt speciell finaste Racke <3 Kolla bara på hur han tog hand om mig i början när jag inte kunde något, hade inte varit för honom hade jag nog aldrig ridit idag.

    SvaraRadera