fredag 1 mars 2013

Vila också var det det här med mobilerna!



Hästarna fick vila igår och bara gå och njuta av den härliga solen i hagen! Idag blir det lite lättare dressyr så dom är mjuka och fina tills imorgon då det är träning för Å. Ska också åka ut och titta på lite tävlingar imorgon som den lokala klubben håller i. Hade varit kul att vara med, men transporten måste besiktigas innan jag lastar någon häst i den!


Också var det det här med mobilanvändning på hästryggen! Jag får väl skriva vad jag tycker precis som alla andra bloggare gör nu ^^ 


http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/2/Markne-/
Så här sa Pether Markne om mobilanvändning på hästryggen. Jag håller med honom. Sitter man ute i skogen och håller på med sin mobil så är det bara din egen säkerhet som riskeras, så fine vill man tvunget sitta och smsa eller kolla facebook på hästryggen så gör det när ni är ensamma. Men jag blir riktigt irriterad när folk gör det i ridhuset eller på tävling när det är annat folk runtomkring! Precis som Pether Markne sa så tycker jag det är oprofessionellt och respektlöst.

Jag är i stallet för att umgås med min häst och för att njuta av att vara med den! Det ska vara 100% fokus på det man gör när man rider, vänner och facebook får vänta tills jag kommit hem.

2 kommentarer:

  1. Tusen tack! :)

    Jag håller med, om man gör det i sin ensamhet i ridhuset så får man ju skylla sig själv. Dock känns det inget bra ute i skogen om hästen skulle komma lös.. Men alltså på tävlingar?!
    Jag såg att det var mycket sådant under hela meetinget. Såg en tjej som drog upp den ur kavajen innan hon knappt hunnit ut från banan?! Då har det gått till överdrift, inget kan vara såå viktigt?! Då borde man kanske vara någonannanstan isåfall?

    SvaraRadera
  2. Nää det är dåligt. Mobilerna tar över vårat liv ;) Eller inte mitt, men det verkar vara så för många!

    SvaraRadera